Számtalanszor jártunk már úgy (egészen biztos vagyok benne, hogy Ön is), hogy hiába mentünk be egy rakat pénzzel a zsebünkben, kvázi kész vevőként egy boltba – pont ugyanannyi pénzzel jöttünk ki…

A helyzet az, hogy a cégek és boltok többségétől nem könnyű vásárolni.

Sokszor hiánycikk, amit épp keresünk, nem fogadnak el kártyát online, nem ért hozzá az eladó szakmailag, nem tud segíteni – és sorolhatnánk vég nélkül, miért nem engednek vásárolni minket.

Ugyanakkor a vállalkozók panaszkodnak, hogy kevés a vevő, nincs forgalom. Nos, így nem is csoda.

Legutóbb egy cipőt akartam vásárolni, és a boltban lévő egyetlen eladó közölte, hogy nem fogja tudni beütni a pénztárgépbe a tételt, mert “az a kolléganő dolga, de ő most épp mosdóban van – de mindjárt jön…”. Itt épp megvártam a kolléganőt, mert nagyon sokat kerestem egy ideális cipőt, de nem sok kellett, hogy ne álldogáljak ott a kvázi üres boltban, mint egy idióta.

Akkor volt az az eset, amikor úgy akartam egy félmilliós laptopot venni, hogy nem volt nálam épp bankkártya, de mivel tudom az adatait, így felajánlottam a boltban, hogy megrendelem a webáruházukban, kifizetem online, és személyes átvételt jelölök be – a pult végén meg átveszem a cuccot. A harmadik üzletben sikerült ezt kiviteleznem…

De volt olyan is, amikor egy sima, egyszerű munkás bakancsot akartam venni kutyasétáltatáshoz. Olyan 5-7 kifogást még kezeltem (igen, én, vevőként), de nem tudtam meggyőzni az eladót, hogy jó lesz az nekem erre a célra… Nem viccelek, így történt…

Vagy eszembe jut, amikor betévedtem egy horgászboltba övtáskát venni, és úgy el lettem küldve a …-ba, hogy még azóta se jöttem vissza, hogy “Mit képzelek én, hogy már hogy a viharba’ lenne övtáska egy horgászboltban???”

De mondhatnám, amikor egy webáruházból akartam rendelni ezt-azt, és amikor a harmadik termék nem volt, amit kerestem, akkor átmentem a konkurencia oldalára.

Illetve a legjobb példa, amikor, vagy 12 évvel ezelőtt, egy kedves barátommal bementünk egy Opel szalonba (ahol én már vettem egy új autót azelőtt), hogy most meg mindketten szeretnénk venni egy-egy vadi új Astrát. Erre a válasz az volt, hogy “Legyenek kedvesek várni, most nem érek rá.” Mondta ezt a tulaj felesége… Nos, egy órán belül megrendeltüük a két autót – a legközelebbi szalonban…

Vég nélkül sorolhatnám, hol és hogyan nem engedtek vásárolni – de a lényeg nem ez.

A lényeg az, hogy nézze végig a saját cégét, nincs-e valahol nehezítő-akadályozó tényező, ami elriasztaná a kész vevőket, akik úgy jönnek Önhöz, hogy ki van töve a zsebük pénzzel…

Vajon könnyen megtalálja a webáruházban a rövid rendelési utat, aki kész vevő?

Már annyira megtanultunk az érdeklődőkre célozni, hogy közben elfeledkezünk a kész vevőkről…

Ez csak egy cikk volt, kattintson ide a teljes kincsestárhoz