Lehet, hogy tudja rólam, hogy amikor időm engedi, kedves barátommal szoktunk indulni a Magyar Amatőr Rally Bajnokság futamain

Nem vagyunk profik, nem időre megyünk, az egész csak egy játék – mégis olykor sok tanulsággal szokott szolgálni egy-egy verseny.

Tudásunkhoz és lehetőségeinkhez mérten igyekszünk azért komolyan venni ezeket a versenyeket, így az első és legfontosabb célunk, hogy végigmenjünk minden futamon.

(Az amatőr rallyről tudni kell, hogy a mezőny fele általában kiesik – vagy a sufnituningos Ladák adják fel műszaki okok miatt a problémát, vagy a vakmerőség miatt az árokban kötnek ki az erős BMW-kkel… Úgyhogy ha az ember egy ilyen versenyen lábon be tudja hozni az autót, már garantáltan a mezőny első felében fog végezni…)

Nos, épp ezért még relatíve óvatosan megyünk, és az itinert is így írjuk fel – ugye ezt olvassa vissza a navigátor a pilótának, ebből tudja, aki vezet, hogy milyen kanyar jön.

És akkor most jön a tanulság – ami pont az itiner felírásból fakadt a mostani versenyünkön

(Videó alul)

Bár – szintünkhöz és autónkhoz képest – nem értünk el rossz helyezést (87 indulóból 33.), azt vettük észre utólag, hogy az itiner volt a szűk keresztmetszet, az lassított minket.

Voltak kanyarok, amik erősebbnek voltak felírva a kelleténél – így feleslegesen fogtuk vissza a tempót (láthatja a videóban).

És voltak olyan kanyarok, amik lazábbnak voltak felírva, így itt a kanyar közepén jöttünk rá, hogy “sok lesz” – szerencsére csak egyszer vertük oda a korláthoz az autót 🙂 De ez azt eredményezte, hogy a lazább kanyarokban sem mertünk tempót autózni…

 

Összefoglalva, és a cégvezetésre vonatkoztatva:

“A rossz tervezés a kudarc tervezése” – azaz, ha nem jó az itiner, ha nem jó a terv, és megpróbáljuk betartani (mert hát ugye azért írtuk), akkor az eredmény garantáltan nem lesz jó.

A terv, az itiner magyarul limitálja az eredményt. Determinálja…

 

És akkor csak az érdekesség kedvéért 🙂

Ez csak egy cikk volt, kattintson ide a teljes kincsestárhoz

A legutóbbi rallyzásunk tapasztalata (videóval)

0