Megfigyelte már Ön is: A vezetőség, vagy a marketing osztály kitalál egy klassz akciót, de az egészből nem lesz semmi, mert Kázmérnak rossz napja volt

És sajnos Kázmér találkozik a vevőkkel…

Ezen már olyan sokat gondolkodtam, hogy egy kisvállalkozás esetén a tulajdonos önti bele a milliókat, tízmilliókat a cégébe, dolgozik napi 10-12 órát, mindenét beleadja a cégébe – de mindez hiába, mert az ő lelkesedése, az ő hozzáállása nem megy végig a szervezeten

  • És amikor Kázmér válaszol egy ügyfél e-mailre, a megfogalmazás nem tükrözi a tulajdonos hozzáállását,
  • Amikor Kázmér kiszolgál egy vevőt, nem úgy bánik vele, ahogy Ön bánna az ügyféllel,
  • Amikor Ön kitalál egy vevőbevonzó akciót, Kázmér pont tojik az egészre, és így nem sül el az egész…

Két kérdésem van:

  1. Vajon Önnél hány Kázmér dolgozik..?
  2. És mit lehetne tenni, hogy ezt a jelenséget megszüntessük..?

Lássuk:

1 – Csináljon próbavásárlásokat a saját cégénél

Tesztelje le az ügyfélszolgálatot, a kiszolgálást, a szervizt – bármit és bárkit, aki csak kapcsolatba kerülhet a vevőkkel.

Kérje meg egy jó barátját (akit nem ismernek az alkalmazottak), hogy vásároljon valamit, vagy tegye fel ezt és ezt a kérdést az alkalmazottainak, reklamáljon, vagy hozzon vissza egy terméket garanciális problémával, stb.

Így rá fog jönni, ki szabotálja alulról a vállalkozást.

Mj.: Vannak kifejezetten mystery shoppinggal foglalkozó cégek, őket is meg lehet bízni természetesen – válassza azt a megoldást, amit lesz kedve megvalósítani.

De ezt érdemes nem halogatni, és nem legyinteni erre, mert az elégedetlen vevők 95%-ban csendben maradnak, nem reklamálnak – csak elmennek máshová vásárolni. És Ön sosem tudja meg, mi a baj – hiszen a Kázmérokra jellemző, hogy a főnökre mosolyognak, majd utána szorgalmasan bontják le a téglákat, amiket Ön és a szorgalmas munkatársai építenek.

Jó eséllyel most is a kelleténél több vevőt veszít a hülyék miatt…

 

2 – Tartson képzést a jobbaknak, küldje el a hülyéket

Még a legjobb szándékú munkatársnak is kell képzés ahhoz, hogy pontosan tudja, mi az Ön elvárása, hogyan kell egy-egy akcióban viselkedni, mi a céges álláspont egy reklamáló vevő esetén, stb.

Úgyhogy dokumentálja le ezeket az irányelveket, tartson belőlük képzést, tréningezze az embereit – és akik nem tudnak beállni a sorba, ne vesződjön sokat velük, küldje el őket.

Emlékezzen csak a skorpió és a béka történetére… Egy skorpió mindig skorpió marad.

 

Ha Ön is vásárolt már olyan helyen, ahol egyértelműen látszott, hogy a végeken dolgozó alkalmazottak teszik tönkre a vezetőség által jól kitalált akciókat, akkor ossza meg ezt a bejegyzést, hátha tudunk ezen a tömeges jelenségen csökkenteni

 

Ez csak egy cikk volt, kattintson ide a teljes kincsestárhoz